Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomekk
Nowy
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Naramowice =D
|
Wysłany: Wto 18:32, 24 Paź 2006 Temat postu: Międzygaz i podwójne wysprzęglanie |
|
|
Czy ktoś wie o co w tym chodzi? ;>
Nowy temat zaczynamy dużą literą (tayson87)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Proboszcz
Nowy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: znienacka
|
Wysłany: Wto 19:30, 07 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
A po co Ci??
|
|
Powrót do góry |
|
|
RuDy
Scooter
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań - Winogrady
|
Wysłany: Wto 20:24, 07 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Międzygaz
Międzygaz silnie wiąże się z redukcją biegów. Choć stosuje się go także podczas wrzucania wyższego biegu, ma to jednak zupełnie inny cel. Ale po kolei. Jak już wspomniałem Międzygaz stosuje się głównie przy redukcji. Znam dużo kierowców Którzy wolą w trakcie hamowania wysprzęglić samochód. Jest to zła metoda z dwóch powodów: Po pierwsze: hamując na biegu cały czas mamy do dyspozycji moc silnika którą możemy sobie pomóc w razie np. poślizgu, a po drugie jeżeli hamujemy na biegu to jest o wiele mniej prawdopodobne że tylne koła się zatrzymają, a w rezultacie tego tył wpadnie w poślizg. Hamować należy na biegu odpowiednim do prędkości pojazdu co wiąże się z koniecznością jego redukowania w miarę spadku prędkości pojazdu. Z pozoru nie widać tu nic trudnego, po prostu trzymamy hamulec a w między czasie redukujemy biegi i po problemie. Niestety, życie nie jest czarno - białe. Zobaczcie co się dziej jeżeli np. przy ok. 50km/h wbijecie dwójkę i puścicie sprzęgło. Samochód zacznie bardzo silne zwalniać i może się okazać że siła hamująca tylne koła będzie większa niż ich przyczepność, co spowoduje poślizg obwodowy, a w jego rezultacie prawdopodobnie i boczny. Resztę pozostawiam Waszej wyobraźni........ Aby uniknąć sytuacji w której redukcja biegu zamiast pomóc, zaszkodzi stosuje się właśnie ten nieszczęsny międzygaz. Jest to nic innego jak dodanie gazu w trakcie redukcji biegu, co spowoduje zrównanie się prędkości obrotowej silnika z prędkością obrotu skrzyni biegów (konkretnie wałka atakującego jakby się ktoś czepiał). Dzięki zrównaniu tych dwóch prędkości unikniemy gwałtownego szarpnięcia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomekk
Nowy
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Naramowice =D
|
Wysłany: Pią 0:32, 10 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Proboszcz napisał: | a po co Ci?? |
Cholerna ciekawość
|
|
Powrót do góry |
|
|
|