Zespół Szkół Łączności w Poznaniu
Oficjalne Forum Zespołu Szkół Łączności im. Mikołaja Kopernika
FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


Silnik z przodu czy z tyłu ??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Zespół Szkół Łączności w Poznaniu Strona Główna » Motoryzacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster
Scooter
Scooter



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Green Hills 4AT

PostWysłany: Pon 18:07, 11 Cze 2007    Temat postu: Silnik z przodu czy z tyłu ??

Jakie są według was zalety i wady posiadania jednostki napędowej z przodu i z tyłu ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rad:
Zwierzak
Zwierzak



Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Stare Miasto...

PostWysłany: Pon 21:47, 11 Cze 2007    Temat postu:

Na początek... Jeśli silnik z tyłu to moim zdaniem powinien mieć napęd na tył. Jeśli silnik z przodu to powinien mieć na przód. Na pewno tam gdzie jest silnik, jest dobry docisk osi i lepsza przyczepność co powinno skutkować lepszym prowadzeniem.
Na pewno tylni jest bardziej efektowny bo możesz nim więcej zaszpanować, np. Twoje drifty malcem Kwadratowy
A jeśli chodzi o przedni napęd to wydaje mi się że jest bezpieczniejszy.
Szczerze mówiąc nigdy samochodem z napędem na tył nie jechałem więc nie wiem jak się zachowuje w zakrętach. W sumie Trabantem zakrętów powyżej 30km/h też nie robiłem więc porównania nie mam. Swoją "wiedzę" opieram na innych Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Majster
Scooter
Scooter



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Green Hills 4AT

PostWysłany: Czw 19:08, 14 Cze 2007    Temat postu:

Napęd na koła tylne lub przednie jest stosowany w samochodach ze wzglądu na ich przeznaczeniu lub też na tradycję. Większośc samochodów Porsche posiadało silniki z tyłu, tylko kilka modeli miało je z przodu, np: 944.
Obecnie wiekszośc samochodów na naszych drogach posiada silnik z przodu, co ma swoje wady i zalety, również wady i zalety posiadają samochody z silnikami umieszczonymi z tyłu.
Również istnieją samochody posiadające silnik z przodu ale napędzane są koła tylne: BMW, Fiat 125p, Polonez.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rad:
Zwierzak
Zwierzak



Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Stare Miasto...

PostWysłany: Czw 19:48, 14 Cze 2007    Temat postu:

Majster napisał:
Również istnieją samochody posiadające silnik z przodu ale napędzane są koła tylne: BMW, Fiat 125p, Polonez.


Właśnie Fiata 125 i Poloneza miałem na myśli Wesoly Jak można mieć silnik z przodu a napęd na tył? (wiem że można ale troszke to dziwne się wydaje) O przyczepności tylnych kół możnaby dyskutować w ich przypadku... No ale jak zwykle moje rozważania są czysto teoretyczne... Fiatem 125 zdarzyło mi się jechać jako pasażer gdy byłem bardzo mały, podobnie z Polonezem. Podejrzewam że jeśli koła tylne będą miały nienajlepszą przyczepność, a będzie na nie przekazywany napęd to pewnie do driftów się nadają, co? :>
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Majster
Scooter
Scooter



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Green Hills 4AT

PostWysłany: Czw 21:09, 14 Cze 2007    Temat postu:

rad: napisał:

Jak można mieć silnik z przodu a napęd na tył? (wiem że można ale troszke to dziwne się wydaje) O przyczepności tylnych kół możnaby dyskutować w ich przypadku...


Tak się kiedyś robiło, ale nawet do dzisiaj BMW tworzy swoje samochody w oparciu o wał napędowy przenoszący napęd z silnika na koła tylne. Jeżeli chodzi o przyczepnośc kół tylnych to wszystko musi byc odpowiednio wyważone i dociażone. Gdyby tył pojazdu był niewłaściwie dociążony, wówczas nawet na prostym odcinku drogi lub łagodnym zakrecie tył pojazdu byłby znoszony. Koła tylne nie powinny tracic przyczepności i zachowywac się gorzej niż koła przednie ale konstruktorem nie jestem więc jeżeli ktoś wie lepiej to niech się w tej kwesti wypowie.
rad: napisał:

Podejrzewam że jeśli koła tylne będą miały nienajlepszą przyczepność, a będzie na nie przekazywany napęd to pewnie do driftów się nadają, co? :>

Samochód wyposażony w taki rodzaj napędu ma zdolnośc do nadsterowności. Wówczas gdy pokonujemy jakiś łuk, zakręt tylne koła traca przyczepnośc, co powoduje znoszenie tyłu pojazdu na zewnątrz łuku a przodu do wewnątrz. Samochód wtedy jedzie "bokiem" co większośc nazywa "driftem".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Zespół Szkół Łączności w Poznaniu Strona Główna » Motoryzacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin