Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majster
Scooter
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Green Hills 4AT
|
Wysłany: Pon 18:07, 11 Cze 2007 Temat postu: Silnik z przodu czy z tyłu ?? |
|
|
Jakie są według was zalety i wady posiadania jednostki napędowej z przodu i z tyłu ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
rad:
Zwierzak
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Stare Miasto...
|
Wysłany: Pon 21:47, 11 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Na początek... Jeśli silnik z tyłu to moim zdaniem powinien mieć napęd na tył. Jeśli silnik z przodu to powinien mieć na przód. Na pewno tam gdzie jest silnik, jest dobry docisk osi i lepsza przyczepność co powinno skutkować lepszym prowadzeniem.
Na pewno tylni jest bardziej efektowny bo możesz nim więcej zaszpanować, np. Twoje drifty malcem
A jeśli chodzi o przedni napęd to wydaje mi się że jest bezpieczniejszy.
Szczerze mówiąc nigdy samochodem z napędem na tył nie jechałem więc nie wiem jak się zachowuje w zakrętach. W sumie Trabantem zakrętów powyżej 30km/h też nie robiłem więc porównania nie mam. Swoją "wiedzę" opieram na innych
|
|
Powrót do góry |
|
|
Majster
Scooter
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Green Hills 4AT
|
Wysłany: Czw 19:08, 14 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Napęd na koła tylne lub przednie jest stosowany w samochodach ze wzglądu na ich przeznaczeniu lub też na tradycję. Większośc samochodów Porsche posiadało silniki z tyłu, tylko kilka modeli miało je z przodu, np: 944.
Obecnie wiekszośc samochodów na naszych drogach posiada silnik z przodu, co ma swoje wady i zalety, również wady i zalety posiadają samochody z silnikami umieszczonymi z tyłu.
Również istnieją samochody posiadające silnik z przodu ale napędzane są koła tylne: BMW, Fiat 125p, Polonez.
|
|
Powrót do góry |
|
|
rad:
Zwierzak
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Stare Miasto...
|
Wysłany: Czw 19:48, 14 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Majster napisał: | Również istnieją samochody posiadające silnik z przodu ale napędzane są koła tylne: BMW, Fiat 125p, Polonez. |
Właśnie Fiata 125 i Poloneza miałem na myśli Jak można mieć silnik z przodu a napęd na tył? (wiem że można ale troszke to dziwne się wydaje) O przyczepności tylnych kół możnaby dyskutować w ich przypadku... No ale jak zwykle moje rozważania są czysto teoretyczne... Fiatem 125 zdarzyło mi się jechać jako pasażer gdy byłem bardzo mały, podobnie z Polonezem. Podejrzewam że jeśli koła tylne będą miały nienajlepszą przyczepność, a będzie na nie przekazywany napęd to pewnie do driftów się nadają, co? :>
|
|
Powrót do góry |
|
|
Majster
Scooter
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Green Hills 4AT
|
Wysłany: Czw 21:09, 14 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
rad: napisał: |
Jak można mieć silnik z przodu a napęd na tył? (wiem że można ale troszke to dziwne się wydaje) O przyczepności tylnych kół możnaby dyskutować w ich przypadku...
|
Tak się kiedyś robiło, ale nawet do dzisiaj BMW tworzy swoje samochody w oparciu o wał napędowy przenoszący napęd z silnika na koła tylne. Jeżeli chodzi o przyczepnośc kół tylnych to wszystko musi byc odpowiednio wyważone i dociażone. Gdyby tył pojazdu był niewłaściwie dociążony, wówczas nawet na prostym odcinku drogi lub łagodnym zakrecie tył pojazdu byłby znoszony. Koła tylne nie powinny tracic przyczepności i zachowywac się gorzej niż koła przednie ale konstruktorem nie jestem więc jeżeli ktoś wie lepiej to niech się w tej kwesti wypowie.
rad: napisał: |
Podejrzewam że jeśli koła tylne będą miały nienajlepszą przyczepność, a będzie na nie przekazywany napęd to pewnie do driftów się nadają, co? :> |
Samochód wyposażony w taki rodzaj napędu ma zdolnośc do nadsterowności. Wówczas gdy pokonujemy jakiś łuk, zakręt tylne koła traca przyczepnośc, co powoduje znoszenie tyłu pojazdu na zewnątrz łuku a przodu do wewnątrz. Samochód wtedy jedzie "bokiem" co większośc nazywa "driftem".
|
|
Powrót do góry |
|
|
|